Company Logo

Renginių kalendorius

Kovas 2020
Pi An Tr Ke Pe Še Sek
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

2 procentų parama

Ugdymas karjerai

Mokyklos muziejus

Lankytojai

290423
Šiandien
Vakar
Šią savaitę
Praėjusią savaitę
Šis mėnuo
Praėjęs mėnuo
Iš viso
19
77
911
288237
5977
8192
290423
Jūsų IP: 3.215.182.81
Laikas: 2020-03-29 15:32:49
Visitors Counter

Elektroninis dienynas

LIONS QUEST

Sveikatiada

Vaikų linija

Tėvų linija

Vyturys

„Skaitmeninių „Vyturio“ knygų biblioteka“

Mokyklų aprūpinimas

Kitokios fizikos ir chemijos pamokos Nevarėnų mokykloje

   Žmogaus kūrybingumo rezultatas – kultūra, o kartu su ja – ir visas negamtinis mūsų pasaulis bei mes patys kaip ypatinga gyvybės rūšis. Kūrybingumas visais laikais padėdavo žmonėms išgyventi nepriteklius ir gamtinius kataklizmus, juo remiantis buvo didinamas darbo produktyvumas, gerinama buitis ir kuriamas sveikesnis bei laimingesnis gyvenimas.

   Skeptikai pasakytų, kad šiandienos problemos yra vakarykštės kūrybos pasekmės. Tačiau daugėjant technologinių naujovių, spartėjant ūkio raidai, plečiantis socialiniams ryšiams ir randantis naujoms socialinėms struktūroms, drauge augant gyvenimo nestabilumui ir dažnėjant krizėms, žmonija neturi kito pasirinkimo, tik tapti dar kūrybingesne, kad pajėgtų susidoroti su naujais reikalavimais.

   Nors būti žmogumi reiškia būti kūrybingam, kūrybingumas yra vienas iš ugdymo tikslų, į kuriuos tradicinė mokykla žvelgia įtariai, palikdama jį žemesnio statuso dalykams – meno ir neformaliojo ugdymo pamokoms. Mūsų visuomenės, taip pat ne meno dalykų mokytojų svarbiausių vertybių sąraše kūrybingumas nėra pirmoje vietoje. Ir mokymąsi mes dažniausiai laikome ne kūryba, o darbu. Tai pasenęs požiūris, kurį keisti padeda projektinė veikla.

    Nevarėnų vidurinė mokykla nuo praėjusių metų spalio dalyvauja projekte “Kūrybinės partnerystės”, kurio vienas iš tikslų – skirti daugiau dėmesio eksperimentams, įrodantiems, kad kūrybinės veiklos gali būti pilnavertiško mokymosi proceso dalis, o svarbiausias aspektas yra partnerystė tarp mokinių, mokytojų, mokyklos vadovų ir kitų bendruomenės narių. Projektas didelį dėmesį skiria ir mokytojų profesiniam tobulėjimui, skatina eksperimentuoti ir taikyti kūrybiškus metodus per pamokas. Mūsų mokykloje šis projektas skirtas 8 – ų klasių mokiniams ir apima gamtamokslius dalykus: biologiją, chemiją ir fiziką, todėl ir jo pavadinimas - „Erdvė gamtos mokslams“.

   Nuo vasario pabaigos į mūsų mokyklą beveik kiekvieną savaitę atvažiuoja projekto „Kūrybinės partnerystės“ kuriantis praktikas – architektas Vladas Balsys iš Klaipėdos. Jis dirba kartu su fizikos mokytoju R. Tamaševičiumi arba chemijos ir biologijos mokytoja P. Keliauskiene bei aštuntų klasių mokiniais. Vieną pamoką mokiniai išsiaiškina teorinę medžiagą, po to dirba ir žaidžia praktiškai. Mūsų aštuntokai gana sudėtingas temas aiškinasi labai įdomiai. Jie patys konstravo paprastuosius mechanizmus iš akmenų, pasiskirstę į dvi grupes koridoriuje ant grindų dėliojo Periodinę cheminių elementų lentelę , o nagrinėdami sverto mechanizmą, patys svėrė savo mobiliuosius telefonus.

   Manau, kad tokia praktinė veikla pamokų metu ilgai išliks aštuntokų atminty, o jie patys pamažu supras, kas yra kūrybiškumas ne tik dailės ar technologijų pamokose, bet ir tokiose sudėtingose ir, iš pirmo žvilgsnio, neįdomiose pamokose.

 

Projekto koordinatorė, muzikos mokytoja metodininkė

D. Kleivaitė Hirzel

 

Nuotraukos bus vėliau!




Visos teisės saugomos © Kopijuoti informaciją draudžiama. Tikrinta XHTML and CSS.