Edukacinė kelionė po mokyklos muziejų

  • Spausdinti

IMG 20180509 131357Gegužės 9 dieną priešmokyklinės grupės vaikai apsilankė mokyklos muziejuje, kuriame vyko edukacinis užsiėmimas „Pažink muziejų“. Šio užsiėmimo tikslas buvo supažindinti priešmokyklinės grupės vaikus su senovės lietuvių liaudies rakandais „stotelių metodu“.

Pažintinę kelionę po mokyklos muziejų pradėjome nuo mažųjų minčių apie muziejų: kas yra saugoma muziejuje, kokius daiktus yra matę ar dar yra išlaikę jų seneliai. Prisiminę aplankytus muziejus, mokiniai gavo po kelionės lapą. Šiame kelionės lape kiekvienas mokinys turėjo aplankyti penkias skirtingas temines stoteles ir atlikti paruoštas užduotis. Šiam užsiėmimui ruošėsi ir užduotis kūrė 9 – 10 klasių mokiniai, lankantys istorijos pamokas „Istorija aplink mus“.

Kiekvienoje stotelėje laukė skirtingos mini užduotys su trumpu pasakojimu apie senovės lietuvių buities rakandus. Priešmokyklinukai turėjo ne tik įsiminti gautą informaciją, bet ir atsakyti į pateiktus klausimus. Pirmoje stotelėje 10 klasės mokinys Arnas Giedraitis mažiesiems papasakojo apie žibalines lempas, jų naudojimo aplinkybes senovės lietuvių buityje. Šioje stotelėje vaikai mozaikos būdu turėjo sudėlioti žibalinių lempų paveiksliukus. Antroje stotelėje 9 kl. mokinės Beata Bumblauskaitė ir Monika Danelevičiūtė vaikus supažindino su klumpėmis. Vaikai turėjo klumpes pasimatuoti ir jas apsiavę nušokti reikiamą atstumą. Trečioje stotelėje 9 kl. mokinė Gabrielė Jonkutė vaikų laukė prie verpimo ratelio. Atlikdami šią užduotį vaikai mokėsi pinti trispalvę juostelę. Ketvirtoje stotelėje 9 kl. mokinė Ligita Semionovaitė vaikus pasitiko prie kraičio skrynių. Mažieji, apžiūrėję skrynias ir išklausę pasakojimo, turėjo užduoties lapeliuose nuspalvinti savo kraičio skrynelę. Paskutinėje penktoje stotelėje 9 kl. mokinys Giedrius Račkauskas vaikams aprodė medines skulptūrėles ir užgavėnių kaukes. Šioje stotelėje vaikai turėjo atsakyti į klausimus.

Šio edukacinio užsiėmimo metu buvo ugdomas mokinių kūrybiškumas ir tobulinami bendravimo ir bendradarbiavimo su vyresniais vaikais įgūdžiai. „Stotelių“ metodas suteikė galimybę vaikams įdomiau pažinti mokyklos muziejų, gyvai prisiliesti prie XIX a. pabaigos lietuvių buities gyvenimo.

 

Istorijos mokytoja Neringa Račkauskienė

IMG_20180509_130526
IMG_20180509_130539
IMG_20180509_130552
IMG_20180509_130640
IMG_20180509_130725
IMG_20180509_130943
IMG_20180509_131357
IMG_20180509_131522
IMG_20180509_131559
IMG_20180509_131843
IMG_20180509_132404
01/11 
start stop bwd fwd