„Stažuotė Švedijoje“
- Informacija
- Autorius Daiva Kleivaitė Hirzel
- Peržiūros: 9674
Lapkričio 24-28 d. grupė mokytojų iš visos Lietuvos stažavosi Stokholme. Tai buvo „Kūrybinių partnerysčių“ projekto organizuota stažuotė. Telšių rajonui atstovavau viena Nevarėnų pagrindinės mokyklos mokytoja. Visą savaitę lankėmės įvairiose mokyklose, susipažinome su Švedijos švietimo sistema, reflektavome. Tai buvo įtempta, bet labai įspūdinga ir visapusiškai naudinga kelionė. Visą kelionę organizavo ir lydėjo Jungtinės Karalystės CCE (Kūrybiškumas, kultūra ir švietimas) organizacijos atstovė Diane Fisher-Naylor.
Už „Kūrybinių partnerysčių“ programos įgyvendinimą CCE buvo nominuota WISE 2011 m. apdovanojimui ir laimėjo (Kataro remiamo Pasaulio švietimo inovacijų susitikimo fondo apdovanojimas). Nuo 2002 m. iki 2011 m. daugiau nei 8000 įgyvendinamų „Kūrybinių Partnerysčių“programos projektų visoje Anglijoje dalyvavo daugiau nei vienas milijonas moksleivių ir virš 90000 mokytojų. Kūrybinės partnerystės“ tapo didžiausia ir ilgiausiai įgyvendinama tokio pobūdžio programa visame pasaulyje. Nors Jungtinių Karalysčių valstybės finansavimas šiam projektui pasibaigė 2011 m. rugsėjo mėnesį, tačiau šios programos sėkmė ir mastai toliau kelia susidomėjimą kitose užsienio valstybėse. CCE padeda įgyvendinti „Kūrybinių partnerysčių“ programą ir kūrybišką mokymąsi ne tik Lietuvoje, bet taip pat ir kitose šalyse: Norvegijoje, Vokietijoje, Čekijoje, Švedijoje, Taivane, Pakistane.
Švedijoje visi mokiniai lanko valstybės finansuojamas mokyklas, iš jų 12 % mokosi privalomo ugdymo vidurinėse mokyklose ir 24 % aukštesniojo ugdymo vidurinėse mokyklose. Taip pat veikia 10 aukštųjų mokyklų. Švietimas visoje šalyje yra nemokamas.Lankėmės Karališkoje baleto mokykloje, pradinėje, pagrindinėse mokyklose ir gimnazijose, o taip pat Nepriklausomame teatre, kuris vykdo projektus su įvairiomis mokyklomis ir glaudžiai bendradarbiauja, taip pat Istorijos muziejuje, kuris vykdo edukacines programas įvairaus amžiaus moksleiviams ir netgi jų tėvams. Labai sužavėjo mokinių savarankiškumas, laisvas bendravimas, minčių reiškimas, nesvarbu kiek svečių sėdi klasėje. Nuo pat pirmos klasės mokiniai mokosi anglų kalbos, todėl gimnazistai puikiai bendrauja angliškai. Pastebėjome didelę toleranciją emigrantams mokyklose. Smagu, kad mokiniai ir mokytojai labai gražiai ir šiltai bendrauja ir dirba be jokių skambučių. Niekas nevėluoja į pamokas, nes visi seka laiką. Gal ir mums taip vertėtų pabandyti?.. Mes, vykdydami projektą, mokėmės refleksijos. Dabar akivaizdžiai įsitikinome, kokią didžiulę naudą ji duoda, nes Švedijos mokyklose tai naudojama jau labai seniai.
Smagu pamatyti, susipažinti, sužinoti kitos šalies sistemos ypatumus, bet labai gera ir grįžti namo su naujomis idėjomis, įkvėpimu. Mes taip pat galime daug ko padaryti tik reikia labai norėti ir visiems visiems pasistengti.
Muzikos mokytoja Daiva Kleivaitė Hirzel